Thursday, September 3, 2009

~ JanGaN LepaSkaN PeluaNG! ~


Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang…

Alhamdulillah…Marilah kita panjatkan puji dan syukur kehadrat Ilahi kerana dengan izinNya jualah kita dapat bertemu dan bersua kembali dalam laman ini, bersama-sama saling berkongsi dan memberi.

InsyaAllah pada entri kali ini, ana dengan sukacita mahu berkongsi bersama kalian berkenaan Ramadhan yang mulia ini. Ana ingin menyuntik dan meniupkan semangat dalam diri kita untuk menghargai Ramadhan dan seterusnya menghidupkan hari-hari yang kita lalui dalam bulan ini.

Jangan Lepaskan Peluang Keemasan! MEGA SALES IN RAMADHAN….

Ya, itulah tajuk yang ingin ana kongsi bersama kalian? Kalian rasa teruja? Ayuh, teruskan pembacaan kalian! InsyaAllah padanya manfaat.

Di sini, Ramadhan ana umpamakan seperti hypermarket. Apa? Ai kalian memang tak Salah baca. Betul la tu H.Y.P.E.R.M.A.R.K.E.T.

Ok, ana nak tanya kalian.. Boleh bagi tau ana hypermarket mana or supermarket mana yg ada wat mega sales and dia ada wat beli satu percuma 70 barang? Ada tak? kat carefour, giant, jusco, tesco, pacific and lain2 ada tak?

Ha…geleng jangan tak geleng. Tak de. Memang takde. Tol tak? Argh, ana tak kira memang takde punya… kalau tak tak lama lagi bankrap la hypermarket or supermarket berkenaan.

Tapi dalam hypermarket RAMADHAN ni.. Ada banyak oFFEr tau. Tapi, perlu diingat Mega sales ini hanya sebulan je. Kini mega sales ini hanya tinggal lebih kurang 17 hari saja lagi. Jangan lepas kan peluang! Yela…mana nak cari hypermarket yg ada offer sampai nak bagi free 7O benda untuk setiap barang dan ada cabutan bertuah yang ganjarannya sangat hebat hanya untuk orang2 yg terpilih je.

Kalian faham kan perumpamaan yang ana beri? Hmm, ye…hanya dalam Ramadhan saja terdapat kelebihan2 dan ganjaran2 yg sangat hebat ini. Dalam setahun, hanya sebulan terdapat peluang dan ruang ini. Sedarlah, peluang ini tiada dalam bulan2 lain.

Jadi, marilah kita sama2 rebut peluang keemasan ini yang hanya tinggal beberapa hari saja lagi. Kita tidak perlu membayar wang, duit dan fulus pun untuk masuk Ramadhan dan membeli segala yang ada di dalamnya. Kita hanya perlu membayar dengan usaha, amalan2 beserta ikhlas.

Di sini antara offer yg terdapat dalam Ramadhan:-

• Sesiapa yg melakukan ibadah sunnat akan mendapat ganjaran pahala yg fardhu.
• Sesiapa yg mengerjakan ibadah fardhu, pahalanya bersamaan ibadah 70 fardhu pada bulan lain.
• Bulan yang penuh barakah.
• Bulan yang penuh kesabaran.
• Bulan yang ditambah rezeki
• Peluang untuk mendapatkan keampunan jika memberi makan orang yg berpuasa.
• Peluang mendapatkan suatu malam yg lebih baik dari seribu bulan (Lailatul Qadar)

Sekali lagi ana ingin menyeru dan mengajak kalian untuk merebut peluang, ganjaran dan balasan yang disediakan khas buat kita semua. Ingat! Peluang ini hanya tinggal beberapa hari saja lagi. Marilah kita sama2 berlumba-lumba merebut peluang dan ganjaran yg ada. Jangan tunggu sampai esok!

No comments:

Post a Comment

~WaRkaH Buat Kalian~