Saturday, January 23, 2010

~ Suatu PermuLaaN yaNG Baik ~

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah...syukur ku panjatkan padaMU ya Rabb, kerana memberi ku ruang tuk kembali menulis setelah lebih kurang seminggu ku biarkan laman ini sepi tanpa berita, sunyi tanpa sebarang perkongsian...Akhirnya pada malam ini, ku gagahkan jua tuk berkongsi sesuatu bersama kalian...

Ternyata minggu lepas merupakan minggu yang sangat sibuk bagiku. Masakan tidak, mesyuarat Badan Kebajikan Surau (BKS) sahaja sudah 3 kali dalam seminggu...Tambahan pula, lajnah yang diamanahkan kepadaku ( Hal Ehwal Wanita Islam ( HEWI) merupakan lajnah baru dalam BKS.

Belum pun sempat muktamar, HEWI sudah pun diamanahkan untuk pertama kalinya mengendalikan program BICARA WANITA. Program ini memang sudah ada dalam perancanganku dan naib pengerusiku. Namun, sungguh tidak ku sangka akan mendapat sokongan daripada pengarah.

Ya, Pengarah IPG Kampus Tuanku Bainun yakni Puan Hjh Rohani BT Ismail telah meminta JPP dgn kerjasama HEWI untuk mengadakan satu slot khusus buat semua muslimah di IPG Kampus Tuanku Bainun.

Program BICARA WANITA bersama Pengarah itu telah berjalan lancar. Walaupun ia mula lewat kerana pengarah ada sedikit kengkangan yg tidak dapat dielakkan. Berikut adalah maklumat program tersebut:

BICARA WANITA BERSAMA PENGARAH
Tarikh: 22 Januari
masa : 12.30 tgah hari ( namun mula lewat)
Tempat: Surau Al-Ghazali.

Banyak yang telah pengarah kongsikan bersama kami guru2 pelatih muslimah. Antaranya, harus rasa ghairah dalam melakukan sesuatu. khususnya buat guru pelatih sekalian, agar ghairah untuk menjadi guru. Selain itu, pesan beliau, kita harus sentiasa merasa bahagia walau di mana kita berada. Khususnya buat bakal guru, berbahagialah walau di mana jua anda bakal di postingkan.hee Pesan pengarah lagi, kadang2 kita kena pandai pujuk diri sendiri, jangan terlalu manjakan diri, telanlah kedukaan dan kesedihan dalam diri.

DAn secara kesimpulannya pesan pengarah: Jagalah IQ, EQ dan juga SQ. Setelah perkongsian melalui biacara pengarah, beliau juga telah membuka ruang dan peluang buat semua guru pelatih muslimah mengajukan soalan kepada beliau.

Alhamdulillah, program tersebut berakhir dengan solat zohor berjemaah dan sedikit jamuan ringan.

Permata: Bagiku inilah suatu permualaan yang baik tuk HEWI melangkah lebih jauh lagi...TErima kasih kepada semua ajk HEWI dan juga JPP terutamanya kak Syika yg byk membantu dalam memastikan program BICARA WANITA ini berjalan lancar.

No comments:

Post a Comment

~WaRkaH Buat Kalian~