Tuesday, January 5, 2010

~Ada Apa DeNgaN 1PISMP~

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah...Segala puji bagiMu ya Allah, Tuhan sekalian Alam...Selawat dan salam buat Rasul Junjungan, ahli keluarga baginda, para sahabat dan para tabi'-tabi'in semuanya...

Hari ni ku dah start kuliah..Hmmm, tuk entri kali ni nak share ape yang bakal aku pelajari sepanjang sem 1 PISMP ni...Berikut adalah madah yang akan dipelajari sepanjang tempoh 6 bulan tuk Semester pertama ni:

1. Pengenalan Kurikulum Pendidikan Islam
2. Pedagogi Pendidikan Islam
3. Tamadun Islam dan Tamadun Asia (TITAS)
4. Falsafah dan Pendidikan Di Malaysia
5. Perkembangan Kanak-kanak
6. English Language Proficiency
7. Pengurusan GERKO.

Pagi tadi jugak kami da start cari buku2 rujukan kat Pusat Sumber Za'ba tu...Alhamdulillah apa yang dicari telah ditemui dan apalagi pinjam laaa...hee rasa seronok pulak tadi pergi cari buku sama-sama dengan pensyarah.

Ya, tadi kami pergi cari buku Falsafah dan Pendidikan di Malaysia bersama Encik Abdullah Bin Chik. Beliau sangat sporting dan baik hati, walaupun beliau baru ditukarkan dari Jabatan Pengajian Melayu kepada Jabatan Ilmu Pendidikan namun kata beliau: "biarlah kita sama2 belajar, kamu tak tau tanya saya, saya tak tau tanya kamu".

Selain itu, Alhamdulillah..kami juga telah melantik Ahli JawatanKuasa kelas yang baru..Semoga semester ini penuh dengan lakaran sejarah2 yang indah...Amin...

No comments:

Post a Comment

~WaRkaH Buat Kalian~