Monday, November 2, 2009

~ KhaS BuaT kaLiaN...WaHai Da'ie ~

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah...Segala puji bagiMu ya Rabbul 'Alamin...Selawat dan salam buat kekasihMu ya Rasulullah SAW, para sahabat, ahli keluarga baginda dan para tabi'-tabi'in semuanya...

Seawal 1.05 pagi tadi, ku menerima sms daripada seorang kakak usrahku, Kak Suriati yang tidak pernah mengabaikan kami adik-adik usrahnya, yang sentiasa mengingati kami akan tanggungjawab berada di bumi Allah yang fana ini.

Pada entri kali ni, ku sengaja ingin berkongsi sms darinya bersama kalian...

Jalan dakwah merupakan jalan yang mulia, dan ia hanya mampu dipikul oleh orang-orang yang mulia ( Syaikh Abdullah Azzam )

Berjuanglah untuk mengejar akhirat tanpa melupakan dunia (28:77)
Firman Allah : Dan carilah (pahala) negeri akhirat dengan apa yang telah dianugerahkan Allah kepadamu, tetapi janganlah kamu lupakan bahagianmu di dunia dan berbuat baiklah (kepada orang lain) sebagaimana Allah telah berbuat baik kepadamudan janganlah kamu membuat kerosakan di bumi. Sungguh, Allah tidak menyukai orang yang berbuat kerosakan.

Korbankan harta, masa, perasaan dan keinginanmu demi dakwah Islam, walaupun berat kakimu melangkah. (9:41)
Firman Allah: Berangkatlah kamu dengan rasa ringan mahupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan Allah. Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui.

Kerana sesungguhnya bukan semua yang kau sukai baik untukmu ( 2:216)
Firman Allah: Diwajibkan atas kamu berperang, padahal itu tidak menyenangkan bagimu. Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenang sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

Berjihadlah dengan ikhlas wahai Da'ie, Allah akan menunjukkanmu jalanNYa ( 29:69)
Firman Allah: Dan orang-orang yang berjihad untuk ( mencari keredhaan) Kami, Kami akan tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sungguh, Allah beserta orang-orang yang berbuat baik.

Sesungguhnya Dia sentiasa memerhatikan dakwahmu (9: 105)
Firman Allah: Dan katakanlah, "Bekerjalah kamu, maka Allah akan melihat pekerjaanmu, begitu juga RasulNya dan orang-orang mukmin, dan kamu akan dikembalikan kepada ( Allah ) Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan".


p/s: "Barang siapa yang mengucapkan LAILAHA ILLALLAH maka dia adalah da'ie". Ingat, kalian semua adalah para da'ie.. Teruskan perjuangan...! Sesungguhnya dakwah tiada henti. La takhaf wa la tahzan! Innallaha ma'anaa...

Permata: syukran jazilan buat Kak su atas sms yang sangat memberi kesan pada diri ini. Uhibbuki fillah. InsyaAllah abadan abadaa...

No comments:

Post a Comment

~WaRkaH Buat Kalian~