Friday, August 21, 2009

~AkhiRnya Hari yaNG DituNggu-TunGGu TeLaH tiBa~


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah..puji dan syukur ku panjatkan padaNYa yang masih mengurniakan nikmat sihat dan masa lapang kepadaku.. bersua kita kembali dalam blog yang amat bermakna bagiku ini..

Akhirnya hari ini tiba juga..hari yang ku tunggu-tunggu. Ya...hari ni aku akan pulang ke rumah..pulang ke kampung halaman tercinta...(kampung la sangat..hee). Tak sabar rasa hati ingin menatap wajah-wajah yang kurindui dan kusayangi..Tak sabar rasanya mahu memeluk dan mencium mereka yang kukasihi dan cintai. Ku tahu mereka juga begitu.. Ya, mereka juga rindu dan menanti-nanti kepulanganku.

Sabarlah duhai hati, beberapa jam saja lagi kita akan leraikan rasa rindu yang mengigit hati ini. insyaAllah...ku pohon iringan doa dari kalian. Moga perjalanan pulang ku ini selamat dan tiada apa-apa menimpa diriku. amin..

Akanku manfaatkan masa seminggu di rumah nanti sebaiknya. Tidak akan kusia-siakan walau sesat pun waktu dalam seminggu ini untuk bersama keluarga tercinta.Kepada kalian yang tidak pulang ke kampung halaman, sabarlah. Teruskan perjuangan kalian walau di mana jua kalian berada. P/s: Jangan nangis pulak sebab tak dapat berpuasa bersama kelurga tersayang.

Akhir kalam... Selamat menyambut bulan tarbiyah, bulan Ramadhan yang dinanti-nanti. Bulan dimana banyak fadhilat di dalamnya. Sama-samalah kita rebut peluang dan fadhilat yang ada dalam bulan ini. Manfaatkanlah hadiah dan kurniaan istimewa ini. Semoga Ramadhan kali ini membawa seribu satu erti.

Ahyan ya Ramadhan....!

No comments:

Post a Comment

~WaRkaH Buat Kalian~