Friday, May 22, 2009

"YA ALLAH, AKU MAHU BERUBAH!"



Ya Allah,
Syukur atas nikmat pancaindera-Mu…
Dengan penglihatan…
Aku dpat melihat segalanya kekuasaan-Mu…
Mengagumi segala kebesaran-Mu…
Namun,
Dengannya jualah…
Aku melakukan kemungkaran terhadap-Mu…
Menjerumuskan diriku ke lembah dosa…
Melihat pada yang tidak sepatutnya…
Membuatkan diri ini alpa
Saat hidayah-Mu tiba…
Seketika ku tersedar…
Mungkin belum terlambat…
Untukku pahatkan dalam diri..
Bahawa…
Aku mahu berubah!!!

Ya Alllah,
Jika dulu aku angkuh di bumi-Mu..
Alhamdulillah…
Hidayah-Mu mematahkan keangkuhanku..
Membangunkan sifat malu…
Yang selama ini tersorok dalam diri..
Ku tundukkan pandanganku…
Yang selama ini meliar..
Ku timbulkan kekeliruan…
Pada teman-teman..
Ku tempis segala teguran sinis…
Ku tekadkan dalam kalbuku…
Bahawa…
Aku mahu berubah!!!

Ya Allah,
Jika dulu aku lali dalam menunaikan hak-Mu..
Terleka dengan duniawi…
Terkadang ku abaikan ukhrawi…
Subhanallah…
Sesungguhnya kekuasaan-Mu yang paling Agung…
Kau sedarkan disaat aku hanyut…
Masih tidak terlambat…
Untuk suatu perubahan…
Ku akur pada kekuasaan-Mu..
Lantas…
Ku laungkan dalam hatiku..
Aku mahu berubah!!!

Ya Allah, ku pohon hidayah-Mu…
Duhao ayahanda dan bonda…
Sahabat-sahabat…
Serta…teman-teman..
Bantulah daku…
Bimbinglah daku…
Dalam mencari….
Cinta yang paling agung
Cinta Yang Maha Esa…
Sesungguhnya..
Aku mahu berubah!!!

~diambil dprd: Mufakkiratul Mukminah 2009

No comments:

Post a Comment

~WaRkaH Buat Kalian~