Monday, September 27, 2010

~ Hati oh Hati ~


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Ya Allah, KURNIAKAN kepadaku...

Hati yang SEDAR
Firman Allah, maksudnya: "Sesungguhnya (keterangan-keterangan dan peristiwa-peristiwa) yang tersebut itu, tidak syak lagi mengandungi pengajaran bagi sesiapa yang mempunyai hati (yang sedar), atau yang menggunakan pendengarannya bersungguh-sungguh (kepada pengajaran itu) dengan menumpukan hati dan fikian kepadanya." (Surah Qaf 50:37).

Hati yang BERSIH
Friman Allah maksudnya:"Sesungguhnya berjayalah orang-orang yang menjadikan dirinya yang sedia bersih, bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebaikan)." (Surah as-Syams 91:9).

Hati yang LURUS
Firman Allah, maksudnya: (Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau memesongkan hati kami setelah Engkau beri petunjuk kepada kami, kurniakanlah kepada kami limpah rahmatMU; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberianNYA." (Surah Ali Imran 3:8).

dan Kau PELIHARA daripadaku hati ini...dati yang TERHIJAB (tertutup)
Firman Allah, maksudnya: "Dan antara mereka ada yang memperdengarkan kepadamu (AL-Quran), padahal Kami telah jadikan tutupan berlapis-lapis atas hati mereka, yang menghalang mereka daripada memahaminya, dan Kami jadikan pada telinga nereka penyumpat (yang menjadikan mereka tidak dapat mendengar)." Surah Al-An'am 6:25).

No comments:

Post a Comment

~WaRkaH Buat Kalian~