Saturday, October 31, 2009

~MencaRi KekuaTaN~


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah...Segala puji bagiMu ya Rabb atas segala nikmat yang Kau curahkan buat hambaMu yang hina ini. Terasa diri ini tidak layak berada di atas muka bumiMU...Terasa diri ini terlalu banyak dosa yang telah dilakukan.. Ya Allah, saban hari ku menghirup udaraMu...Namun bagaimana khidmatku terhadapMu? dan juga terhadap agamaMu?

Astaghfirullah...Ya Allah, ampunilah dosa hambaMu ini...Hamba malu padaMu ya Rabb...Terkadang hamba lupa...terkadang hamba leka...terkadang hamba alpa...Ya Rabb, Mengapa diri begitu lemah dalam bermujahadah?

Sudah lima hari berturut-turut abah menghantar sms kepadaku seawal 5 pagi. Sungguh ku amat terkejut dan terharu. Abah hantar sms kepadaku semata-mata untuk mengejutkanku bangun tahajud. Ya Allah, terima kasih kerana Kau mengurniakan abah kepadaku. Seorang abah yang sangat perihatin dan sayang padaku. Hmm, Mungkinkah abah takut dan risau akan anaknya yang seorang ini? Mungkinkah abah tahu keadaan anaknya yang semakin alpa dan leka ini?

Ya Allah, berikanku kekuatan!!! Ku tahu istiqamah itu suatu yang amat susah untuk dimiliki. Ku tahu sumber kekuatan itu ada pada qiam dimalam hari tika bermunajat dan mengadu segalanya padaMU. Tapi, mengapa badan ini terasa berat tuk bagun qiam sejak dua menjak ini?

Adakah hatiku sudah terlalu kotor dek kerana terlalu banyaknya dosa yang telah kulakukan? Ya Rabb, ku malu padaMU... Tika mengenang kisah Rasulullah yang sampai lebam-lebam kakinya kerana mengabdikan diri padaMU, terasa diri sangat kerdil. Siapalah daku di mataMu ya Rabb...?

Namun ya Rahman ya Rahim...Pandanglah daku dengan pandangan RahmatMU...Jangan Kau biarkan aku leka dan selesa dengan dosa yang kulakukan. Jangan Kau palingkan aku dari hidayahMU...Ku butuh cintaMu ya Rabb...

Sesungguhnya Kaulah matlamatku dulu, kini dan selamanya...

No comments:

Post a Comment

~WaRkaH Buat Kalian~