Monday, October 5, 2009

~CorEtaN Dari Hati~


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah..baru sahaja usai menduduki amali english tapi esok ada satu lagi iaitu for individual speaking. Hmm, risau jugak al-maklumlah diri ini bukan seorang yang expert in english..Namun, doaku moga dipermudahkan segalanya olehNYa.

Hmmm, sudah tiga hari ku biarkan blog kesayanganku in tanpa entri baru. Rindu...rindu mahu sama-sama berkongsi ilmu, pengalaman dan buah fikiran bersama kalian. Maafkan daku duhai teman, bukan niatku membiarkan kalian menanti entri baru muncul terpampang di muka blog ini. Maafkan diri ini... Sesungguhnya, ku juga sangat kesal kerana tidak mampu memenuhi targetku. Ya, sesungguhnya ku punya target yang ingin dicapai. Ku mahu cuba untuk istiqamah dalam mengupdate blog ini.

Sesungguhnya ku yakin dan pasti bahawa blog ini sangat bermanfaat buatku dan juga kalian yang tidak putus2 memberikan sokongan dan dorongan sama ada secara langsung mahupun tidak. Terima kasih atas kunjungan kalian juga pesanan2 dan komen2 dari kalian.

Untuk entri kali ini, ku ingin berkongsi berita gembira bersama kalian...

Jumaat yang lepas, 2 Oktober yang lalu, adalah hari bersejarah buatku..Hmmm, sungguh ku berasa amat bersyukur kerana diri ini adalah antara yang terpilih untuk mengajar mengaji iaitu mengajar Al-Qur'an di Sekolah Menengah Sains Kepala Batas. InsyaAllah, kelas ini akan diadakan setiap minggu pada hari Jumaat dari pukul 3Petang hingga masuk waktu asar.

Terima kasih kuucapkan kepada Baba kerana sudi memberi peluang kepada kami mencurahkan ilmu dan secara tidak langsung dapat mencari sedikit pengalaman sebelum terjun ke sekolah sebagai pendidik secara rasmi kelak.

Pertama kali ku masuk ke kelas itu, hanya Allah sahaja yang tahu apakah perasaanku ketika itu. Gembira, teruja, risau, sedikit takut dan sebagainya bercampur aduk menguasai diri. Namun, ku gagahkan diri ini.

"Assalamualaikum semua" ucapku memulakan sesi pembelajaran.
"Waalaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh ustazah." Jawab semua yang ada di dalam kelas itu. Setelah itu bermulalah kelas mengaji itu. Pada pembelajaran kali ini, ku telah tasmi' bacaan Fatihah semua pelajarku. Mereka semuanya berjumlah 15 orang dari tingkatan 4. Setelah itu, kuberikan mereka tugasan untuk menyenaraikan segala hukum tajwid yang ada dalam surah Al-Fatihah itu. Hmm, baru je start kelas da dapat homework.hee

Alhamdulillah, mereka dapat menerimaku dengan baik. Harapanku moga kehadiranku ke sekolah itu dapat membuahkan sedikit perubahan dan pembaikan dalam bacaan Al-Qur'an mereka. Moga dipermudahkan segalanya...

خيركم من تعلم القرآن وعلمه
Sebaik-baik kalian adalah yang mempelajari Al-Qur'an dan mengajarkannya
( HR. Bukhari)

No comments:

Post a Comment

~WaRkaH Buat Kalian~